Werken bij het UMCG

Sollicitatieprocedure

Je hebt gesolliciteerd op een vacature van UMCG, maar hoe gaat het verder?  We vinden het belangrijk dat jij weet waar je aan toe bent. We snappen dat wachten spannend is en dat niemand het fijn vindt om lang in onzekerheid te zitten. Daarom informeren we je zo snel mogelijk over de stand van zaken. We willen ervoor zorgen dat je een fijne sollicitatiebeleving hebt en daarom mag je best iets van ons verwachten!

Wat mag je ons verwachten?

We sturen altijd binnen 2 weken een reactie op jouw sollicitatie. Dit doen we omdat het prettig is voor jou als sollicitant, maar ook omdat dit zo hoort volgens in de ‘NVP sollicitatiecode’  die wij nastreven.

Ik ben het niet geworden, wat nu? 

Het is mogelijk dat we een andere kandidaat meer geschikt vinden voor de vacature. Dit betekent echter niet dat er bij het UMCG geen toekomst is voor jou. Het UMCG zoekt constant naar medewerkers met een hart voor de zorg. Daarom willen we je vragen om vooral te blijven solliciteren op de functies die jou interessant lijken. Sluit jouw profiel goed aan bij een soortgelijke vacature in het UMCG? Dan proberen we je hier direct op te wijzen, zodat jij een vervolgsollicitatie kunt doen. Ook kun je jezelf aanmelden voor de vacaturenieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de nieuwste vacatures in jouw vakgebied bij het UMCG. Dit doe je via de knop 'hou me op de hoogte' bovenaan de pagina.

Wat verwacht het UMCG van jou?

We doen ons uiterste best om de juiste mensen op de juiste afdelingen te krijgen. Daarom vragen we voor sommige functies of je een assessment wilt maken die jouw (medische) geschiktheid toetst. Werken bij UMCG kan complex en ingrijpend zijn. Met een assessment  krijgen we duidelijk waar we elkaar versterken en waar we nog een beetje aan elkaar moeten wennen. Verder vragen we aan iedereen om zich ook in je vrije tijd te realiseren dat je een beroepsprofessional bent: als werknemer ben je hét visitekaartje van het UMCG!

Ik heb vragen of heb het gevoel dat mijn sollicitatie niet goed is afgehandeld, wat nu?

Het kan gebeuren dat er iets niet goed gaat of dat je het niet eens bent met onze beslissing. In dat geval kun je bij ons een klacht indienen en zullen we samen met jou je vragen of klacht uitzoeken. We zien een klacht als een ervaring om van te leren en als een kans om onze relatie met jou, en eventueel andere sollicitanten te verbeteren. Ga dus vooral met ons in gesprek. Op klachten reageren we altijd binnen 4 weken.

Heb je nog vragen?

We vinden het leuk als je contact met ons opneemt als je vragen hebt over het werken bij het UMCG.

Sandra Team Recruitment